Monday, February 05, 2007

Pečivovitá otázka

HOLLY: Třikrát sláva! Jsem zase génius! A všechno znám! Metafyziku, filozofii, smysl existence - všechno! Polož mi jakoukoli otázku a já ji zodpovím!
TOASTOVAČ: Jakou chci?
HOLLY: Ano
TOASTOVAČ: Jak překročit rychlost světla? Jak skloubit kvantovou mechaniku a klasickou fyziku? Jakoukoli otázku -
odpovíš mi opravdu na všechno?
HOLLY: (Netrpělivě kývá) Ano.
TOASTER: Dobře. Moje otázka zní: Nedala by sis toast?
HOLLY: Ne, děkuju. Teď mi polož jinou.
TOASTOVAČ: Víš něco o aplikaci teorie chaosu při předpovědích počasí?
HOLLY: Vím všechno o teorii chaosu a předpovědích počasí!
TOASTOVAČ: Oh, výborně. A teď moje druhá otázka: Nedala by sis lívanec?
HOLLY: (Důrazně) Já jsem počítač s IQ 12 000. Asi to nechápeš, ale já znám smysl celého vesmíru!
TOASTOVAČ: Na tohle jsem se tě neptal.
HOLLY: (Křičí) Ne, nedala bych si lívanec! (Už klidně) Polož mi rozumnou otázku. Nejradši nějakou bez pečiva.
TOASTOVAČ: Tak dobře. Mám třetí otázku. Rozumnou otázku. Otázku, která otestuje tvoje IQ až na samotnou hranici a
natáhne šlachy tvých znalostí až k prasknutí.
HOLLY: (Podezřívavě) Tahle bude o taženém štrůdlu, viď?
TOASTOVAČ: V žádném případě. A odmítám jakékoli náznaky, že jsem jednostranně, pečivově založený šílostroj.
HOLLY: Omlouvám se ti. Další otázku…
TOASTOVAČ: Otázka zní takto: Za předpokladu, že Bůh je nekonečný a vesmír je taky nekonečný… dala by sis palačinku?
HOLLY: Další pečivovitá otázka!
TOASTOVAČ: Není jen pečivovitá. Je taky dost marmeládovitá.
HOLLY: Polož mi pečiva prostou a marmelády prostou otázku!


Toto je část scénáře Červeného trpaslíka, 4. série, díl Bílá díra (zroj: cervenytrpaslik.cz). Jak vidno, problémy s pečivem má dneska kdekdo. Různé ty nejasnosti, jestli bude lepší ten koláček támhle vpravo, nebo spíš ten koblih, jak si ho koupil ten kořeň přede mnou. Společenské trapasy kvůli špatné identifikaci koláčku, kterej sice vypadá jako povidlovej, ale je makovej. Nebo snad velice časté váhání ekonomicky založených občanů mezi koupí chleba kmínového nebo zábrdovického. Já, jakožto soused pekařství, se v moderním pečivu vyznám. Kromě základních pojmů pro lamy jako např. rohlík, bageta nebo chleba ovládám i müssličtverce, rustikální bulky, cereální pletýnky a podpažáky. Ty jsou natolik odborné, že ani wikipedia je nezná. Jestli chcete slyšet odborný názor, tak nejlepší je rustikální bulka s máslem a šunkou. V rukávě mám i jednu odbornou radu: pro rohlíky není dobrý chodit do pekařství, protože tam už ve 3 odpoledne žádný nemaj. Je lepší si zajít do brněnky, kde mají rohlíky po celej den a ještě je mají o 10 haléřů levnější(jsou totiž chytří a ještě doprodávaj včerejší). A úplně nejlepší je navštívit obchod Bacom, kde je sice obsluha někdy dost nepříjemná, ale rohlíky prodávají za 1,50Kč. Jelikož ještě nejsem v této praxi vyučen, budu milosrdný a za své cenné rady nevyžaduji žádnou finanční odměnu. Kdyby někdo přecejenom chtěl, na vyžádání dám číslo svého účtu.

4 comments:

Kadrec said...

problém je v tom, že neexistují žádný směrnice EU o nazývání pečiva, takže si každej originální pekař může ten svůj výrobek nazvat jak chce a je v tom pak binec... asi napíšu do Bruselu a budu očekávat odpověď v jazyce dopisu, protože na to mám právo!

Matúš said...

no to je tak když fenek chodí denně pro třicet rohliků..

fenek said...

už vím, jaký to je, když Stáňu furt štvem s diskuzí o WoWku...časy 30ti rohlíků jsou pryč. Teď je jich už zas jen 20 a stejně pro ně nechodím do Golema, protože, jak jsem psal, tam je už odpoledne nemaj'. Já pro ně teda poslední dobou nechodím skoro vůbec, ale tjj...

Matúš said...

časy se mění..