Saturday, February 24, 2007

Nostalgie

Nedávno jsem si z nostalgie stáhl Settlers II: 10th Anniversary. Chvíli mě to bavilo, ale brzy to omrzelo. A to hlavně kvůli absenci příběhu. No dobře, nějaký příběh to má: Jednoho dne Římanům zmizely ženy, Římané se vydali na výpravu a ztroskotali na ostrově. Na ostrově je portál, který vás teleportuje na další ostrov. Mezi vámi a portálem je samozřejmě nepřítel, aby to nebylo tak jednoduchý. No uznejte, že tenhle scénář bychom na Oscara nenavrhli. Začátky hry jsou sice velice zábavné, ale jakmile už ekonomika jakž takž funguje, jde už jen o to stavět další a dalsí kasárny. (Z toho vyplývají i dalsí slévárny, kovárny a mincovny, ty potřebují ke své práci doly a horníci bez jídla fárat nebudou. Takže se musí postavit i farmy, mlýny, pekárny a studny, lovecký a rybářský chatrče. Na to je potřeba dřevo a kamení. To znamená dřevorubce, lesníka a kameníka. Nikdo nebude pracovat holýma rukama, takže je nutno postavit dílnu. Ta potřebuje dřevo a železo....no a aby bylo kam to všechno postavit, musí být území. To znamená zase další kasárny, takže to zas tak jednoduchý není. Nicméně i tento koncept časem omrzí.)
Dnes jsem našel na bráchově pc Elastomaniu.
To je další hra, kterou jsem před několika lety rád hrával. Pokud úkol v Settlerech je trochu hloupý, tady je to ještě snadnější: Posbírat všechny jablka a nakonec kytku. A to v co nejkratším čase. Naštestí však ani u Settlerů ani Elastomanie není příběh a úkol to hlavní, co dělá hru zábavnou. Před lety jsem taky měl pouze demoverzi Elmy, takže v 18 levelu už nebyla k nalezení žádná jablka ani kytka, nýbrž pouze text "Please register for more levels".

No uvidíme, třeba se nakonec vrátím ke starýmu Prince of Persia, což byla úplně první hra, kterou jsem na pc viděl a hrál.

1 comment:

DarthBob said...

Jo, Elastomania, to jsem taky kdysi hrával a docela mě to bavilo.