Friday, May 11, 2007

Breaking Benjamin

Když jsem o letních prázdninách r. 2006 poprvé shlédl I'm Still Seeing Breen, byl jsem uchvácen. Ostatně jako asi každý, kdo toto video viděl a hrál Half-Life 2. Paulu Marinovi se naprosto skvěle podařilo vystihnout atmosféru HL2. Zezačátku úplná bezmoc, nejistota a strach z režimu po té přechází v obrovské povstání. Při záběru na koně se mi vždy vybaví scéna ze hry, kdy v rozbořených budovách City 17 povstalci bojují proti striderům a všudypřítomným vojákům a s děsem v očích řvou "THE HORSE! HEAD FOR THE HORSE!!", prostě nádhera. A to vše za úžasného hudebního doprovodu Breaking Benjamin. Komu by neběhal mráz po zádech při záběru na cedulku Ravenholm se slovy "You're so cold, but you feel alive..."? Kdo by zůstal klidný při demonstraci moci a teroru "našich dobrodinců", když při tom zní "Show me how defenceless you really are."?
No zkrátka přes toto video jsem se dostal k poslouchání Breaking Benjamin. Hned jsem si sehnal obě jejich alba Saturate [2002] a We Are Not Alone [2004] a na Phobiu jsem byl natěšenej jak malej kluk na nový LEGO (moc dlouho jsem ale čekat nemusel, protože shodou okolností Phobia vyšla jen pár dní poté, co jsem BB začal poslouchat, konkrétně 8.srpna). No ale všechno jednou omrzí a vhledem k tomu, že jsem si BB pouštěl několikrát denně, za pár (desítek...nevim, nemám představu) týdnů se tak stalo.
Včera, když jsem poslouchal starší tvorbu Sum 41, se mi nějak do playlistu dostal i BB. Jelikož jsem už delší dobu nic moc neposlouchal (teda až na Rise Against, od kterých se mi začalo líbít album Siren Song Of The Counter Cult, který mi předtím přišlo moc tvrdý. Momentálně čekám na Lost Highway od Bon Jovi a Underclass Hero od již zmíněných Sum 41), zaradoval jsem se a teď to zas poslouchám furt.
Ještě stojí za zmínku vznik jména skupiny: Frontman se jmenuje Benjamin Burnley. Ještě než působil ve skupině, zpíval na nějaké akci se zapůjčeným mikrofonem, který se mu podařilo rozbít. Majitel mikrofonu poté pronesl "Thanks to Benjamin for breaking my fucking mic." a jméno bylo na světě.

2 comments:

Jana said...

Ahojky, myslis, že by si mi mohl prosim obetovat chvilicku sveho casu ? Mohl by si mi prosim poslat ty cd Breaking Benjamin ? Byla bych ti moc vdecna, když tak moe icq: 493-498-525.... predem moc dekuji, s pozdravem Jana:-*

Anonymous said...

mno musím si rýpnout... Benjamin při rozbití mikrofonu už působil ve skupině, ale ta se jmenovala Plan 9 (bo tak nějak) až potom se přejmenovali na Breaking Benjamin