Friday, April 13, 2007

Omyl

Říká se, že když člověk při nějaké tvořivé činnosti nemá nápad o čem by psal (kreslil, skládal hudbu...) a vůbec ho zmíněná tvořivá činnost nebaví, je nejlepší počkat a inspirace přide sama. Bez nějakého většího záměru jsem se zachoval podle tohoto hesla. Každopádně teď jsem zpátky a hodlám opět přispívat. Neříkám, že pravidelně, ale jednou za čas se tu snad něco objeví.
Teď mě inspirovala jedna krajně nemilá záležitost, ve které figuruje hlavně multifunkční zařízení Hewlett-Packard 1315 (jak to zní honosně), jeho zástrčka do zásuvky a tlačítko reset. Potřeboval jsem (teda potřeboval to spíš Honza, mě to bylo celkem jedno) oskenovat pár věcí do školy. Věc poměrně rutinní a běžná. Po zapnutí zařízení na mě vyskočilo upozornění, že byla vložena nová tisková kazeta a je potřeba ji zarovnat. Nuže, pln nadějí, že vše bude fungovat, jak má, klikl jsem na tlačítko "zarovnat". Po té mi prostřenictvím dalšho otravného okna bylo sděleno, že po zarovnání se má vytisknout testovací stránka, na které se zjistí, jestli je zarovnání spravné. Aniž bych mu to povolil, zařízení začalo chrlit testovací stránky jednu za druhou. Od zbytečného plýtvání inkoustem mě zachránilo pouze to, že si ten krám neumí vzít papír (vždy je nutno mu ho strkat po jednom hluboko do chřtánu a odklikávat chybové hlášky "tiskárně došel papír" ... většinou se zadaří).
"No nic, to teď nebudu řešit, ke skenování tisknout nepotřebuju, " myslel jsem si naivně. OMYL, se zařízením nadrženým na testovací stránky můžu tak akorát hrát baseball nebo nadávat na Jyrku P. Zařízení údajně používá jiný program (ano a tiskárna u něj má nevyřízenou zakázku 500 testovacích stránek). Po této zkušenosti jsem hledal záchranu v tlačitku reset. Nějakou změnu to vyvolalo, ovšem ne zrovna tu, po které jsem prahnul: 500 testovacích stránek nejspíše nebylo dodáno v termínu, tak "jiný program" usoudil, že chyba bude v tiskové kazetě. Zarovnat už ji zkoušel, tak na to tentokrát šel od podlahy a stěžujíce si na absenci kazety cpal mi na monitor ceník...

Tátovi se pak večer podařilo nějakým záhadným způsobem utišit tiskárnin absťák po testovacích stránkách, takže Vám mohu ukázat, jak taková testovací stránka vypadá:







Myslíte, že už jsem skončil? OMYL, ještě sem vetřu malé rádoby-dílko:

2 comments:

Kadrec said...

Tak to já mám podobnou zkušenost se svou laserovou tiskárnou Hewlett Packard Laser Jet 5L.

Když jsem si chtěl vytisknout to, cos mi chtěl oscanovat, začala si stěžovat, že nemá papír (i když ho měla celý zásobník). po zmáčknutí tlačítka si ho vzala. stránku ale vytiskla rozmazaně a rozdělila ji navíc na dvě strany...

Matúš said...

Já mám kanon a nikdy mi žádnou chybu nevyhodil...