Thursday, June 07, 2007

Bon Jovi - Lost Highway

Lost Highway je album, které jsem tento rok asi nejvíc očekával. Když už dříve bylo oznámeno, že album se bude nést v country stylu, trochu mě to odradilo, ale když byl vypuštěn (You Want To) Make A Memory, řek' sem si, že to nemusí být až tak špatný. Teď, když už Lost Highway našlo své pevné místo v mé mp3 a jeho kvality zkoumám každou hodinu němčiny, pokusím se o takové menší recenzi této "rockové desky s vlivem Nashvillu".

První písní alba je Lost Highway, která byla známa už dříve, neboť se objevila v soundtracku filmu Wild Hogs, který měl premiéru v březnu. Celkem se píseň líbí, není ani moc rychlá, ani zbytečně pomalá. Ovšem mám k ní pár výhrad: melodie třetí sloky je velice podobná "staršímu" hitu The Beatles I've Just Seen A Face. A pak na konci stejně sloky se mi přiliš nelíbí jak Jon zpívá "Let's go!". Připadá mi to jako nějaký zoufalý výkřik dítěte/důchodce, který právě přišel o iluze. Celkově dávám 6,5/10.

Jako druhá se představuje Summertime. Zezačátku se mi moc nelíbila, ale brzy jsem se do ní zaposlouchal. Žádné větší výhrady k ní nemám, hodně se mi líbí (možná taky proto, že se u ní tolik neprojevil "vliv Nashvillu"), 9/10.

(You Want To) Make A Memory. Sice nevím, jestli bylo dobré dávat ji jako pilotní (dal bych asi nějakou rychlejší), ale jinak tady není co řešit, nádherná pomalá píseň, 10/10.

Čtvrtá v řadě Whole Lot Of Leaving je nepříliš výrazná country píseň. Je určitě kvalitně zpracovaná, ale mě si příliš nezískala. Dávám 7/10.

We Got It Going On se od zbytku alba značně odlišuje. Tuto píseň by si asi příznivec country nepouštěl příliš často. We Got It Moving On je laděná spíše rockově, je také jediná, kde jsem zaslechl Richieho talkbox. Nezní nejhůř, ale je tu jedno veliké ALE, které ji v mých očích sráží o dost níž: "Brothers and sisters, we're here to come together as one and love everybody." Po tomhle už by se člověk ani nedivil, kdyby dostal do ruky tužku a petici proti čipové totalitě, popříp. proti strašidlům. 5/10

Any Other Day je velice pěkná píseň, dost podobná písním z alba Have A Nice Day. Nevím, čím to je, ale narozdíl od písní z HAND bych si tuto s radostí nezanotoval. Každopádně podobných jsem čekal víc, 8/10.

Seat Next To You je melodická, hodně hluboká. Dost se mi líbí, ale v "konkurenci" Make A Memory v albu trochu zaniká. 8,5/10

Everybody's Broken je typická Bon Jovi píseň. Velice pěkná melodie, kytara, moc se mi líbí. 9/10

Píseň Til We Ain't Strangers Anymore, nazpívaná s country zpěvačkou LaAnn Rimes je úžasná pomalá balada ze které je cítit množství emocí. K tomu přičteme nádherná kytarová sóla a máme nejlepší píseň Lost Highway. Jednoznačně 10/10. A dal bych i víc, kdyby to bylo možný.

Desátou písní je The Last Night. Moc se mi líbí melodie i text, další skvělá píseň v Lost Highway. 9,5/10

One Step Closer. Bylo těžké dneska v němčině nezačít zpívat ááááám uan step klousr, tato píseň k tomu vyloženě svádí. Nejpohodovější píseň alba, taky jedna z nejhezčích. 10/10

Album uzavírá I Love This Town. Při jejím poslechu si šlověk zase vzpomene, že poslouchá desku s country prvky. Též si uvědomuje, že country a rock jde skvěle skloubit. 9,5/10


Bon Jovi se povedlo zatraceně dobrý album. Písně, které se mi příliš nelíbily, byly převálcovány písněmi, ze kterých jsem nadšen. Lost Highway je velice povedené a krásně melodické album. Ještě jedna věc mi při prvním poslechu přišla poněkud nepovedená: V albu se velice často vyskytuje ten starý trik, že uprostřed písně se všechno ztiší, pár sekund je ticho a pak BAF! refrén. Celkové Lost Highway hodnotím 8,5/10.

2 comments:

Anonymous said...

parádní recenze..díky

Anonymous said...

Podľa toho čo si pisal v recenzii sa mi zdá že si odchovaný na pesničkach ako "It's My Life " to znamená že veľmi nepoznáš staršiu tvorbu Bon Jovi, alebo sa mýlim ???

Marekabe